فرامرز میرشکار مبارکه

نویسنده،شاعر،مدرس تفسیرقرآن کریم،کارشناس ارشدمدیریت اموزشی

فرامرز میرشکار مبارکه

نویسنده،شاعر،مدرس تفسیرقرآن کریم،کارشناس ارشدمدیریت اموزشی

۷۶ مطلب در بهمن ۱۳۹۳ ثبت شده است

اگر مایلید اطلاعات بیشتری درمورد شخصیت خودتان وخصوصیاتی که باعث می‌شوند دیگران شما را بیشتردوست داشته باشند پیدا کنید به تست زیربا کمال صداقت پاسخ دهید.این تست جدیدترین تست روان شناسی درکشورآمریکا است.

 
1- فرض کنید شما مشخصه صورت کسی هستید,کدام قسمت ازصورت او هستید؟
الف : چین وچروک
ب : لکه
ج : خال زیبایی
د : کک ومک
ت :لبخند

دشمنیِ آمریکا با جمهوری اسلامی از روز اوّل شروع شد؛ این را جوانها بدانند. هرچه توانستند انجام دادند؛ یعنی واقعا هیچ کاری که یک دولتی مثل آمریکا بتواند با یک ملّتی، با یک کشوری بکند از لحاظ نظامی، از لحاظ اقتصادی، از لحاظ امنیتی، از لحاظ ارتباطات فرهنگی وجود ندارد که نکرده باشد؛ هر کاری توانسته‌اند تا امروز انجام داده‌اند. دشمنیِ آنها با «انقلاب» بود و هست؛ دشمنیِ آنها با مردمی است که این انقلاب را پذیرفته‌اند و قبول کرده‌اند. این غلط است که بعضی این‌جور وانمود کنند که دشمنیِ آمریکا و رژیم مستکبر با اشخاص است - با امام دشمن بودند یا امروز با علی خامنه‌ای دشمنند - این‌جور نیست؛ دشمنیِ آنها با اصل این مفهوم است، با اصل این حرکت است، با اصل این جهت‌گیریِ توأم با ایستادگی و استقلال‌طلبی و عزّت‌طلبی است و با ملّتی که اینها را پذیرفته است و دارد عمل میکند؛ دشمنی با اینها است. و این دشمنی، آن روز بوده است، امروز هم هست و ادامه دارد. ملّتی که پای این حرف ایستاد در طول این سالهای متمادی و مشکلات آن را تحمّل کرد، برایشان مبغوض است. بعضی از سیاستمداران آمریکایی خطا کردند و در لفظ هم همین را گفتند؛ در این چند سال گذشته از دهنشان در رفت، تصریح کردند که با ملّت ایران دشمنند؛ با ملّت ایران مخالفند؛ امروز هم هر حرکتی از سوی آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان و همراهانشان انجام میگیرد، برای به زانو درآوردن ملّت ایران است؛ برای تحقیر ملّت ایران استاز بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان نیروى هوایى

پاورپوینت زیبای قطره ودریا: دوبیتی زیبا

حجم: 4.77 مگابایت

جهت سایر دروس به ادامه مطلب بروید

عادت وعلاقه زیادبه خوردن گوشت زیان بخش است که مصرف تخم مرغ این علاقه را از انسان کم می کند.

درالکافى ـ به نقل از مُرازِم ـ  ازامام صادق  علیه ‏السلام آمده است:از تخم‏ مرغ یاد کرد و فرمود : «هان که
خوراکى سبُک است . دل‏دادگى به گوشت را فرو مى‏نشاند ؛ ولى عارضه‏ هاى گوشت راهم ندارد» . 

پیامبر خدا  صلى ‏الله‏ علیه‏ و‏آله :
 بر شما باد خُرفه ؛
  چرا که زیرکى مى‏دهد و اگر تنها یک چیز باشد کهعقل را افزون مى‏کند ، همان است . 
.   امام صادق  علیه‏السلام : پیامبر خدا بر زمین سوخته‏ اى پا نهاد و آن زمین ، پایش را سوزاند .
پس ، پاى خویش را بر خُرفه نهاد و در نتیجه ، سوزش حاصل از زمین سوخته ، فرو
نشست . از آن پس ، پیامبر  صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏آله خُرفه را دوست داشت ، براى آن دعا مى‏کرد و
مى‏گفت : «چه گیاه پُر برکتى است!»  . 
.   الدعوات : پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و‏آله حرارتى یافت . بر خُرفه ‏اى دندان فشرد و از آن احساس راحتى
کرد . سپس گفت :
«خداوندا ! در آن برکت بنِه . در آن ، شفاى نود و نُه درد است . [ اى خُرفه !  ]در هر
جا مى‏خواهى ، بروى» . 
.   امام صادق  علیه‏السلام : در روى زمین ، گیاهى والاتر و سودمندتر از خُرفه نیست ، و آن ، سبزى
فاطمه  علیهاالسلام است . احادیث پزشکی/ری شهری

برای رفع ترسوبودن وایجادشجاعت ،خوردنیها وداروهایی  موجود است که یکی از آنها " اسفند" است.

مکارم الأخلاق ـ به نقل از محمّد بن حکم ـ  :

یکى از پیامبران الهى از ترسو بودن امّت خود ، به درگاه خداوند عز و جل نالید .

 خداوند عز و جل به او چنین وحى فرستاد :

 «به امّتت فرمان بده که هزار اسپند (همان اسفندی که دود می کنند)بخورند» .

شیخ کلینی "ره" به نقل ازامام صادق علیه السلام:

هرکه بعدازنمازصبح ومغرب هفت مرتبه بگوید:

بسم الله الرحمن الرحیم

لاحول ولاقوة الابالله العلی العظیم

حق تعالی دفع کندازاو هفتادبلا

که آسانترین آنها:باد،پیسی ودیوانگی باشد

واگربدبخت وشقی باشد آن راپاک کنند واز اسعدا وخوشبختان اورا می نویسند.(الله اکبر...)

منبع: مفاتیح الجنان

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

یا مالِکَ الرِّقابِ

وَ یا هازِمَ الاَحْزابِ

یا مُفْتِّحَ الاَبْوابِ

یا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ

سَبِّبْ لَنا سَبَاً لا نَسْتَطیعُ لَهُ طَلَباً

بِحَقِّ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ

صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ عَلى آلِهِ اَجْمَعینَ
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش‏همیشگى است،اى مالک بندگان،اى فرارى‏دهنده گروههاى کفر،اى گشاینده درها،اى فراهم کننده علتها، براى ما سببى فراهم کن که یاراى جستنش را نداریم،به حق لا اله الا اللّه محمّد رسول اللّه درود خدا بر او و بر همه خاندانش

امام سجاد در سخنانشان جمله ای خطاب به مردم کوفه گفتند که عجیب و عبرت آموز است:

«خواهش من این است که نه با ما باشید و نه بر ما!» به عبارت دیگر، ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان.

اکثریت مردم کوفه شیعه بودند. مرید و محب اهل بیت. پیرو مذهب دیگری نبودند. سالها با امیرالمومنین و فرزندانش مانوس و همدم بودند. اما سرنوشتشان چه شد؟ چرا امام به آنها چنین هشداری دادند؟

گاهی با خودم فکر می کنم که آیا ما شیعیانی که امروز ادعای دوستی، محبت و پیروی اهل بیت را داریم، به امامان مظلوم خود خیر می رسانیم یا شر؟ خیرمان بیشتر است یا شر؟ 

امام در نوفل‌لوشاتو
دیدار با دکتر سنجابی
دکتر سنجابی که به قصد شرکت در کنفرانس بین‌المللی سوسیالیست‌ها در کانادا به پاریس سفر کرده بود، موفق شد دو بار با امام دیدار کند. در دیدار اول، دکتر سنجابی بیشتر به تبیین مواضع جبهه‌ی ملی پرداخت. اما امام دیدار دوم خود با سنجابی را منوط به اعلام مواضع وی درباره‌ی شاه کردند،

و تاریخ قبرستانی است طولانی و تاریک، ساکت و غمناک، قرن‌ها از پس قرن‌ها همه تهی و همه سرد، مرگبار و سیاه، و نسل‌ها در پی نسل‌ها، همه تکرارى و همه تقلیدى، و زندگی‌ها، اندیشه‌ها و آرمان‌ها همه سنتی و موروثی، فرهنگ و تمدن و هنر و ایمان همه مرده ریگ! 

ناگاه در ظلمت افسرده و راکد شبی از این شب‌هاى پیوسته، آشوبى، لرزه‌اى، تکان و تپشی که همه چیز را بر می‌شورد و همه خواب‌ها را برمی‌آشوبد و نیمه سقف‌ها را فرو می‌ریزد. انقلابی در عمق جان‌ها و جوششی در قلب وجدان‌های رام و آرام، درد و رنج و حیات و حرکت و وحشت و تلاش و درگیری و جهد و جهاد عشق و عصیان و ویرانگری و آرمان و تعهد، ایمان و ایثار! نشانه‌هایی از یک «تولد بزرگ»، شبی آبستن یک مسیح، اسارتی زاینده یک نجات! همه جا، ناگهان «حیات و حرکت»، آغاز یک زندگی دیگر، پیداست که فرشتگان خدا همراه آن «روح» در این شب به زمین، به سرزمین، به این قبرستان تیره و تباه که در آن انسان‌ها، همه اسکلت شده‌اند، فرود آمده‌اند. 

اسلام دینی بود که با نه محمد – وارث ابراهیم و مظهر دین توحید خدا و وحدت خلق – در تاریخ انسان پدید آمد. «نه»ای که شعار توحید با آن آغاز می‌شود

و تشیع اسلامی بود که با «نه»ی علی بزرگ – وارث محمد و مظهر اسلام عدالت و حقیقت – در تاریخ اسلام چهره خود را مشخص کرد و نیز جهت خود را . «نه»ای که وی در شورای انتخاب خلیفه در پاسخ عبدالرحمن – مظهر اسلام اشرافیت و مصلحت! – گفت.

این «نه» به عنوان جبهه گیری نهضت شیعی در تاریخ اسلام تا پیش از صفویه شاخص نقش اجتماعی، طبقاتی و سیاسی گروهی بود که به محبت خاندان پیغمبر و پیروی علی شناخته می شدند. حزبی که بنایش بر «قرآن و سنت» بود اما قرآن و سنتی که نه از خاندان اموی و عباسی و غزنوی و چنگیزی تیموری و هولاکوئی، بلکه از خاندان محمدی اعلام می‌شود.

و تاریخ اسلام مسیر شگفتی را دنبال کرد.

۱- مذاکرات هسته ای، از ابتدا جزو مهمترین و اصلی ترین دغدغه های آقای روحانی بود؛ به گونه ای که دولت عملا سرنوشت بسیاری از مسائل داخلی (اقتصادی و سیاسی) را به حل و فصل این مذاکرات گره زد. بنابراین موفقیت (یا ادعای موفقیت) در این مذاکرات، می تواند به عنوان نتیجه دیپلماسی موفق دولت ارزیابی و به جامعه القاء شود. (حتی پیش از پایان مذاکرات هم، شاهد شتاب زدگی رییس جمهور در این خصوص بوده ایم تا جایی که وی توافق اولیه را پیروزی بزرگ قلمداد کرده و طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب، این موفقیت بزرگ را به ایشان تبریک گفته بود!)

از طرفی شکست مذاکرات هم، به معنای فرو ریزی شالوده و پایه و اساس دولت تلقی می شود. براین اساس می توان گفت که استمرار این دولت در گرو نتیجه مذاکرات و حل و فصل مساله هسته ای است. به همین علت، این احتمال وجود دارد که دولت به هر قیمتی این مذاکرات را به پایان برساند! یعنی با وجود همه شعارها درخصوص رعایت خطوط قرمز و کوتاه نیامدن از حقوق ملت، احتمال هر توافقی وجود دارد. وقتی سرنوشت دولت به همین مذاکرات گره خورده باشد، پس به هیچ وجه اجازه شکست آن را نخواهد داد!

ویلیام چیتیک (اندیشمندی که در زمینه عرفان اسلامی تحقیقات فروانی داشته و آثار زیادی هم درباره ابن عربی تالیف کرده) در مقدمه ترجمه فارسی کتاب «ابن عربی میراث دار پیامبران» به این موضوع اشاره کرده و نوشته است: «من در غرب بزرگ شده ام و از زمانی که دانشجوی سال سوم دانشگاه بودم، فهمیدم که جامعه غرب مانند مرغ بسمل (مرغ سربریده که بدون جهت، به این سو و آنسو می پرد) است. در پیشرفت و توسعه غرب، هیچ جهت مشخص و نهفته ای جز تغییر و نابودی به قصد تغییر و نابودی وجود ندارد … تمدن غرب از دوره نوزایی (رنسانس) مقهور وسوسه تکثیر بوده است. پراکندگی بی پایان و بی ثباتی و ناسازگاری روزافزون. در مقابل زمانی که تمدن اسلامی به اصلش وفادار بوده است، توحید که متضاد با تکثیر است بر آن حکمفرما بوده است. در واقع هنگامی که نخستین بار به ایران رفتم -مدتها پیش از آنکه بتوانم علل بیماری ای که جوامع غربی را فاسد کرده است، درک کنم- از اینکه می دیدم ایرانیان تا چه اندازه ارتباط خودشان را با سرچشمه های معنوی و تاریخی خویش از دست داده اند و می شتابند تا از غرب در همه شکوه مخربش تقلید کنند، بهت زده شدم. این شتاب در سالهای اخیر نیز کند نشده است!»

در ژوئیه سال 1951
میلادی گروهی از دانشمندان معدن شناس روسی برای معدن یابی ، مشغول  زمین
کاوی بودند که ناگهان به تخته چوبهایی پوسیده بر خوردند و پس از کاووش
بیشتری معلوم شد که آنجا چوبهای بسیاری در زیر زمین ، وجود داشته که گذشت

دریافت

مدت زمان: 2 دقیقه 6 ثانیه 

معرفت دُر گرانیست به هرکس ندهند

پرطاووس قشنگ است به کرکس ندهند...

بنابرفرمایش مقام معظم رهبری "دشمن برای ضربه زدن به ایران فقط دوراهکار دارداول نظامی ودوم اقتصادی"

گزینه نظامی برای دشمن کاملا غیرتصوراست ونه تنهادشمن درموضع حمله نیست بلکه به خاطرشکنندگی سریع اسرائیل  بایدبه لاک دفاعی بیندیشد. گزینه تحریمهای اقتصادی نیزباتوجه به گستردگی روابط ایران باجهان وخودکفایی بسیاری از محصولات به معنای بستن همه ی راهها برروی ایران نیست.ورودایران به مقوله ی مذاکرات باعث شد تا ایران هردوگزینه مذاکره مستقیم وگزینه حمله ی مستقیم به اسرائیل رابرروی میزبگذارد.گزینه  عدم توافق درمذاکرات وعدم رفع تحریمها یعنی بسیج تما نیروی ایران برای نابودی اسرائیل چراکه ایران می داند آنچه تمام قفلهارابرای او بازمی کندچیزی به جز نابودی اسرائیل نیست که دریک برنامه ریزی 5ساله قابل انجام است وحماقت اسرائیل درپیش دستی به حمله ونیز عدم رفع تحریمهآمی تواندحتی آن رابه دوتاسه سال وحتی کمترتسریع بخشد.مشکل اصلی آمریکا ازاین پس ایران وتحریم هایش نیست بلکه بایدبه جهانی بدون اسرائیل  وخاورمیانه ای بدون عامل بیندیشد.

از جمله علوم قرآنی، علم تجوید است که در لغت به معنای نیکو کردن و نیکو ادا کردن است، ولی در اصطلاح به معنای ادا کردن هر حرف از مخرج مختص به خود و رعایت همه اوصاف آن است، بدون این‌که شخص، دچار تکلف شود.

نقل از امام علی(ع) : عدّه‌اى از یهود نزد پیامبر اسلام(ص) آمده و داناترین آنها درباره مسائلی از آن‌حضرت سؤال‌هایی کرد؛ یکی از این پرسش‌ها این بود که چرا خداوند عزّ و جلّ این نمازهاى پنجگانه را در طول شبانه روز در پنج نوبت بر امّت تو واجب کرد؟

وضو در کنار آثار متعدد و بزرگ اخروی، آثاری نیز در امور دنیایی انسان‌ها دارد که عبارت‌اند از:

در تاریخ ثبت شد:
رییس جمهوری که آمده بود تا اعتبار را به پاسپورت ایرانی بازگرداند، حتی نتوانست معاون سیاسی دفتر خودش را به عنوان نماینده ایران راهی آمریکا کند و آمریکایی ها که در این یک سال فهمیده اند به خاطر انفعال در دیپلماسی دولت یازدهم، علاوه بر افزایش تحریم ها باید تحقیرها را هم علیه ایران زیاد کنند، به حمید ابوطالبی ویزای ورود به خاک کشورشان را ندادند.
حالا غلامعلی خوشرو (پدر داماد حسین فریدون) به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل معرفی شده تا در عمل مشخص شود آمریکایی ها فهمیده اند دولت روحانی «تحت فشارها» تصمیم گیری می کند و اگر بر سر هر موضوعی به آن فشار وارد شود نهایتا عقب نشنینی می کند.
و نگرانی ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری است، چون جریانی که در برابر «تحقیرها» اینطور عقب نشینی می کند و با همه ادعاها و قدم زنی هایش با جان کری نمی تواند یک «ویزا» برای نماینده ایران در سازمان ملل بگیرد، چطور می خواهد تحت فشار «تحریم ها» عقب نشینی نکند و از «حقوق بدیهی ملت» در عرصه هسته ای و ... پاسداری کند؟

روحی  که به پیشرفت دیگران آفرین می گوید

             همان روحی است که پیشرفت را شروع کرده است... فرامرزمیرشکار


شیخ شهید(ره ) در ذِکْرى فرموده و از جمله استخاره ها استخاره به عدد است و

url

بعنوان اولین سؤال: سبک و روش آقایان در فهم قرآن برای جواب استخاره‌هایی که می‌کنند چگونه است؟ آیا یک استنباط علمی است یا یک حالت روحی خاصی است که برای شخص پیش می‌آید؟

 

من در ابتدا داستانی را (با واسطه) از قول مرحوم کشمیری نقل می‌کنم، شاید جواب سؤال شما هم داده شود. در نجف اشرف افراد زیادی خدمت ایشان می‌رسیدند و استخاره می‌کردند. به ذهن ایشان آمده بود که من خیلی مهم شده‌ام، چون مردم تمام امور زندگی خود را با استخاره‌های من تنظیم می‌کنند. یک روز که مشرف می‌شوند به زیارت حضرت علی(ع) می‌بیند که یک طرف صحن شلوغ است و عده زیادی اطراف یک زن معمولی و

کلینى (رحمه اللّه ) از حضرت صادق (علیه السلام ) روایت کرده است که تفال مکن به قرآن .
مشایخ ما (رحمة اللّه علیهم ) این حدیث را تاویل مى کردند که مراد نهى از فال گشودن از قرآن است که احوال آینده را از آیات مناسبه استنباط کنند، چنانچه بعضى از جهّال این را وسیله روزى خود کرده به این نحو مردم را فریب مى دهند.
و به خاطر قاصر فقیر مى رسد که ممکن است که مراد نهى از تفال و تطیرى باشد که اکثر خلق از دیدن و شنیدن بعضى امور مى کنند، و بعضى را بر خود مبارک و بعضى را شوم مى گیرند، مانند صداى کلاغ و جغد و دیدن بعضى از حیوانات و غیر آن در افتتاح سفر و احوال دیگر. یعنى از شنیدن بعضى از آیات کریمه فال نیک و فال بد مى گیرند، و شاید یک حکمتش این باشد که باعث کم اعتقادى مردم به قرآن کریم نگردد اگر موافق نیفتد.
و استخاره به قرآن مجید به چندین طریق معروف است و در بعضى از کتب مذکور است :

بسم الله الرحمن الرحیم

من نمی دانم چه بگویم.

 من و دوستانم در خرمشهر می جنگیم

من  می خواهم وصیت کنم ,

 هر لحظه در انتظار شهادت هستم

. پیام من به پدر و مادر ها این است که بچه های خود را لوس و ننر بار نیاورید

از بچه ها می خواهم امام را تنها نگذارند

و خدا را فراموش نکنند . به خدا توکل کنند .

 پدر و مادرها فرزندان خود را اهل مبارزه و جهاد در راه خدا بار بیاورید.

نام بعضی نفرات

رزق روحم شده است

وقت هردلتنگی

سویشان دارم دست

جرئتم می بخشد

روشنم می دارد...

دراستراحت فنر هم اندیشه ی جهیدن نهاده اند... فرامرزمیرشکار

در قرآن کریم به هیچ وجه و هیچ نحو تحریفی نشده است. این قرآن بین دفّتین که اول آن  فاتحه و آخر آن ناس است.همانی است که بر خاتم صلّی علیه وآله و سلم انزالاً و تنزیلاً وحی شده است ،و ترتیب سور و آیات،همه به فرمان حق،سبحانه است و اگر کسی خلاف این حکم را مدعی است . علاوه بر این که رساله ای در ردّ آن نوشته ام و براهین قاطعه آورده ام ، با چنان کس به مباهله حاضرم.

منبع:هزار ویک نکته ،صفحه 102

پزشک ازجمله معدود افرادی است که به هردیانت که باشد هنگام مرگش درعالم بالا به خاطر ضربتی که ازفقدانش به اهل دنیا می رسد ابراز تاسف می شودچراکه وی به یکی ازصفات خدا که محیی وزنده کننده است متخلق گشته است.علامه ی کم نظیرحضرت آیت الله حسن زاده آملی می فرمود:

استاد بزرگوارم، آیت دین، جناب حاج میرزا مهدی الهی قمشه ای، در جلسۀ درسی حکایت فرمود که: در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) طبیبی یهودی در گذشت. آن حضرت را از وفات وی خبر دادند، رسول اکرم از شنیدن آن اظهار تأسف کرد؛ عرض نمودند یا رسول الله، این متوفی یهودی بوده است؛ فرمودند: مگر نمی گویید طبیب بوده است!

در پى هر نماز،این دعا را که پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلّم براى تقویت حافظه به امیر المؤمنین تعلیم داد میخوانى:
سُبْحانَ مَنْ لایَعْتَدى عَلى اَهْلِ مَمْلَکَتِهِ

سُبْحانَ مَنْ لا یَاْخُذُ اَهْلَ الاْرْضِ بِاَلْوانِ الْعَذابِ

سُبْحانَ الرَّؤُفِ الرَّحیمِ

 اَللّهُمَّ اجْعَلْ لى فى قَلْبى نُوراً وَ بَصَراً وَ فَهْماً وَ عِلْماً

اِنَّکَ عَلى کُلِّشَى ءٍ قَدیرٌ .
منزه است پادشاهى که بر زیردستانش ستم نمیکند،منزه است خدایى که اهل زمین را به عذابهاى رنگارنگ گرفتار نمینماید،منزه است‏آن خداى بنده ‏نواز مهربان.خدایا قرار ده در دلم نور و بینایى و فهم و دانش،مسلّما تو بر هر چیز توانایى.

برخی فوایداین دعا:

رفع بلا

جلب رافت ورحمت خاصه خداوند

نورانی شدن قلب

بیناشدن قلب

افزایش فهم

افزایش علم

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

در مصباح کفعمى آمده:بعد از نمازها سه مرتبه بگو:
اُعیذُ نَفْسى وَ دینى وَ اَهْلى وَ مالى وَ وَلَدى وَ اِخْوانى فى دینى وَ

ما رَزَقَنى رَبّى وَ خَواتیمَ عَمَلى وَ مَنْ یَعْنینى اَمْرُهُ بِاللّهِ الْواحِدِ الاْحَدِ

 الصَّمَدِ الَّذى لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ وَ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِنْ

 شَرِّ ما خَلَقَ وَ مِنْ شَرِّ غاسِقٍ اِذا وَقَبَ وَ مِنْ شَرِّ النَّفّاثاتِ فِى الْعُقَدِ

 وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ وَ بِرَبِّ النّاسِ مَلِکِ النّاسِ اِلهِ النّاسِ مِنْ

 شَرِّ الْوَسْواسِ الْخَنّاسِ الَّذى یُوَسْوِسُ فى صُدُورِ النّاسِ مِنَ الْجِنَّةِ وَ

 النّاسِ.
خودم و دینم و خانواده‏ و ثروتم و فرزند و برادران دینی ام و آنچه را پروردگارم‏روزیم نموده و سرانجام کارم و هرکس که سرپرستى او به دست من است،همه و همه را در پناه خداى یگانه و یکتاى بی نیاز قرار میدهم،خدایى که نزاده است و زاییده نشده است و کسى همتاى او نیست،و(پناه میبرم)به آفریدگار سپیده‏ دم از شر آنچه آفرید و از شر شب تاریک‏آنگاه که درآید و از شر زنان ساحر دهنده در گره‏ها و از شر حسود زمانى که حسد ورزد و پناه میبرم‏به پروردگار آدمیان،فرمانرواى آدمیان،معبود آدمیان،از شر شیطان مرموزى که در سینه‏ هاى مردمان وسوسه‏میکند،چه شیطان جنى و چه شیطان انسى.

برخی فوایداین دعا:حفاظت خودوخانواده ومال وفرزندوبرادران دینی-عاقبت به خیری+رفع بلاوشر-رفع حسود-رفع وسوسه و...

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

از دست‏نوشته شیخ شهید نقل است که حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله و سلّم فرمود:

هرکه‏میخواهد خداوند در قیامت اعمال زشتش را بر او عرض نکند

و پرونده گناهانش را نگشاید،باید این دعا را بعد از هر نماز بخواند:

اَللّهُمَّ اِنَّ مَغْفِرَتَکَ اَرْجى مِنْ عَمَلى

وَ اِنَّ رَحْمَتَکَ اَوْسَعُ مِنْ ذَنْبى

 اَللّهُمَّ اِنْ کانَ ذَنْبى عِنْدَکَ عَظیماً

 فَعَفْوُکَ اَعْظَمُ مِنْ ذَنْبى

اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ اَکُنْ اَهْلا اَنْ اَبْلُغَ رَحْمَتَکَ

فَرَحْمَتُکَ اَهْلٌ اَنْ تَبْلُغَنى وَ تَسَعَنى

 لِاَنَّها وَسِعَتْ کُلَّشَىْءٍ

بِرَحْمَتِکَ یااَرْحَمَ الرّاحِمینَ 
بار خدایا!همانا آمرزش تو از عمل من امیدوارکننده ‏تر و مهربانى تو از گناه من گسترده‏ تر است،بار خدایا!اگر گناهانم نزد تو بزرگ است،گذشت تو از گناه من بزرگتر است،بار خدایا!اگرچه شایسته دست‏یابى رحمت تو نیستم،امّا رحمت تو سزاوار است به من برسد و مرا فرا گیرد،زیرا رحمتت همه‏ چیز را فرا گرفته است، به حق مهربانیت اى مهربان‏ترین مهربانان!.

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

این  دعا از کتاب«مهج الدعوات»و«مجتنى»که هر دو از نوشته‏هاى رضى الدین سیّد ابن طاووس هستند انتخاب شده‏است.

از حضرت موسى بن جعفر علیه السّلام روایت شده:حضرت رسول خدا صلى اللّه علیه و آله

به امیر مؤمنان علیه السلام فرمود:هرگاه براى تو امر دشوارى پیش آمد بگو:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

 اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدِ

 وَ اَنْ تُنْجِیَنى مِنْ هذَا الْغَمِّ 

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

این حرز از کتاب«مهج الدعوات»و«مجتنى»که هر دو از نوشته‏هاى رضى الدین سیّد ابن طاووس هستند انتخاب شده‏

بِسْمِ اللَّه الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 یا حَىُّ یا قَیُّومُ

بِرَحْمَتِکَ اَسْتَغیثُ

 فَاَغِثْنى

 وَلا تَکِلْنى اِلى نَفْسى طَرْفَةَ عَیْنِ اَبَداً

وَ اَصْلِحْ لى شَاْنى کُلَّهُ 
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است،اى زنده،اى پاینده،به رحمتت فریادرسى مى‏طلبم،پس به فریادم برس،و مرا هرگز چشم‏برهم‏نهادنى به خود وامگذار،و همه کارهایم را اصلاح فرما.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن ِالرَّحیمِ

بِسْم اللَّهِ وَ بِاللَّهِ

سَدَدْتُ اَفْواهَ الْجِنِّ وَالاِنْسِ وَالشَّیاطینِ وَالسَّحَرَةِوَالاَبالِسَةِ مِنَ الجِنِّ وَالاِنْسِ

وَالسَّلاطینِ وَ مَنْ یَلُوذُ بِهِمْ

بِاللَّهِ الْعِزیزِ الاَعَزِّ وَ بِاللَّهِ الْکَبیرِ الاَکْبَرِ

بِسْمِ اللَّهِ الظّاهِرِ الْباطِنِ الْمَکْنُونِ الْمَخْزُونِ

الَّذى اءقامَ بِهِ السَّمواتِ وَالاَرْضَ

ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

وَ وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَیْهِمْ بِما ظَلَمُوا فَهُمْ لایَنْطِقُونَ قالَ

 اخْسَؤُا فیها وَلاتُکَلِّمُونِ ،

وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَىِّ الْقَیُّومِ

وَ قَدْ خابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْماً

وَ خَشَعَتِ الاَصْواتُ لِلرَّحْمنِ فَلا تَسْمَعُ اِلاّ هَمْساً

وَ جَعَلْنا عَلى قُلُوبِهِمْ اَکِنَّةً اَنْ یَفْقَهُوهُ وَ فى اذانِهِمْ وَقْراً

وَ اِذا ذَکَرْتَ رَبَّکَ فِى الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْا عَلى اَدْبارِهِمْ نُفُوراً

وَ اِذاقَرَاْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ الَّذینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالاْخِرَةِ حِجاباً مَسْتُوراً

وَ جَعَلْنامِنْ بَیْنِ اَیْدِیهِمْ سَدّاً وَ مِنْ خَلْفِهمْ سَدّاً فَاَغْشَیْناهُمْ فَهُمْ لایُبْصِرُونَ

 اَلْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلى اَفْواهِهِمْ وَ تُکَلِّمُنا اَیْدیهِمْ فَهُمْ لایَنْطِقُونَ

لَوْ اَنْفَقْتَ ما فِى الاَرْضِ جَمیعاً ما اَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ

وَلکِنَّ اللَّهَ اَلَّفَ بَیْنَهُمْ اِنَّهُ عَزیزٌ حَکیمٌ

وَ صَلّىَ اللَّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرینَ
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است،به نام خدا و به خدا،دهانهاى جنّ،و انس و شیاطین و جادوگران و ابلیسان از جنّ و انس و پادشاهان و هرکه به آنها پناه مى‏برند بستم به خداى عزیز عزیزتر و به خداى‏بزرگ بزرگتر،به نام خداى ظاهر باطن مستور محفوظ که بر پا کرد به آن آسمانها و زمین را،سپس بر عرش مستولى شد،به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است،عذاب بر آنان واقع شد،به خاطر ستمى که روا داشتند،پس آنان سخن نمى‏گویند.به آنان گفت همچون سگ در دوزخ دور شوید وسخن نگویید،
و فروتن شد چهره‏ها براى آن زنده‏ پاینده.و به تحقیق محروم شد آن‏که بار ستم به دوش کشید،آهسته شد صداها در برابر خدا،پس نشنوى مگر صدایى‏پنهان و بر قلوب کافران پرده نهادیم،بازدارنده از اینکه قرآن را بفهمند،و در گوشهایشان سنگینى،زمانى که پروردگارت را در قرآن به تنهایى یاد کنى،به خاطر رمیدگى از حق روى به پشت بازگردانند،زمانى که قرآن بخوانى،بین تو و آنان‏که‏ایمان به آخرت ندارند،پرده پوشیده‏اى قرار مى‏دهیم،و از پیش رویشان،سدّى و از پشت سرشان سدّ مى‏گذاریم،پس آنان را پوشانیدم،در نتیجه حق را نمى‏بینند،امروز بر دهانهایشان مهر مى‏زنیم،و دستهایشان با ما سخن‏ گویند،پس خود آنان سخن نگویند،اگر همه آنچه در زمین خرج مى‏کردى،نمى‏توانستى بین دلهایشان الفت پدید آورى‏ ولى خدا میان آنان الفت برقرار کرد،به درستى که او عزیز و حکیم است،و درود خدا بر محمّد و خاندان پاکش.

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

یا خالِقَ الْخَلْقِ وَ یا باسِطَ الرِّزْقِ

وَ یا فالِقَ الْحَبِّ وَ یا بارِئَ النَّسَمِ

وَ مُحْیِىَ الْمَوْتى وَ مُمیتَ الاَحْیآءِ

وَ دائِمَ الثَّباتِ وَ مُخْرِجَ النَّباتِ

 اِفعَلْ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ

 وَ لاتَفْعَلْ بى ما اَنَا اَهْلُهُ

وَ اَنْتَ اَهْلُ التَّقْوى وَ اَهْلُ الْمَغْفِرَةِ

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

 یا نورُ یا بُرهان

یا مُبینُ یا مُنیر،

یا ربِّ اکفِنى الشُّرور،

و آفاتِ الدُّهور،

و اَساَلُکَ‏ النَّجاة

 یَومَ یُنفَخَ فِى الصُّور

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 یا عَزیزَ الْعِزِّ فى عِزِّهِ ما اَعَزَّ عَزیزَ الْعِزِّ فى عِزِّهِ

یا عَزیزُ اَعِزَّنى بِعِزِّکَ

وَ اَیِّدنى بِنَصْرِکَ

وَادْفَعْ عَنّى هَمَزاتِ الشَّیاطینِ

وَادْفَعْ عَنّى بِدَفْعِکَ

وَامْنَعْ عَنّى بِصُنْعِکَ

وَاجْعَلْنى مِنْ خِیارِ خَلْقِکَ

یا واحِدُ یا اَحَدُ یا فَرْدُ یا صَمَدُ
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است،اى که عزّتش عزیز در عزّتش،چه عزیز است آن‏که عزّتش عزیز است در عزّتش،اى عزیز،عزیزم گردان به عزّتت،و تأییدم کن به یارى‏ات،و وسوسه‏هاى‏شیطان را از من دور کن،و دفاع کن از من به دفاعت،و بازدار از من به کردارت،و مرا از خوبان بندگانت‏ گردان،اى یگانه،اى یکتا،اى تنها،اى بى‏نیاز.

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

یا عُدَّتى عِنْدَ شِدَّتى

 وَ یا غَوْثى عِنْدَ کُرْبَتى

 وَ یا مُونِسى عِنْدَ وَحْدَتى

 اُحْرُسْنى بِعَیْنِکَ الَّتى لاَتَنامُ

وَاکْنُفْنى بِرُکْنِکَ الَّذى لا یُرامُ 
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است‏ اى توشه‏ ام در سختى،و اى پناهم در گرفتارى،و اى مونسم در تنهایى،به دیده‏ات که‏ نمى‏خوابد از من نگهبانى کن،و در کنف رکنت که قصد آن نمى‏شود مرا بگیر

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

یا مالِکَ الرِّقابِ

وَ یا هازِمَ الاَحْزابِ

یا مُفْتِّحَ الاَبْوابِ

یا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ

سَبِّبْ لَنا سَبَاً لا نَسْتَطیعُ لَهُ طَلَباً

بِحَقِّ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ

صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ عَلى آلِهِ اَجْمَعینَ
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش‏همیشگى است،اى مالک بندگان،اى فرارى‏دهنده گروههاى کفر،اى گشاینده درها،اى فراهم کننده علتها، براى ما سببى فراهم کن که یاراى جستنش را نداریم،به حق لا اله الا اللّه محمّد رسول اللّه درود خدا بر او و بر همه خاندانش.

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

اَللّهُمَّ مَنْ اَوى اِلى مَاْوىً فَاَنْتَ مَاْواىَ

 وَ مَنْ لَجَاءَ اِلى مَلْجَاءٍ فَاَنْتَ مَلْجَاْى

 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

وَاسْمَعْ نِدائى وَ اَجِبْ دُعائى

 وَاجْعَلْ مَآبى عِنْدَکَ وَ مَثْواىَ

وَاحْرُسْنى فى بَلْواىَ مِنِ افْتِتانِ الاِمْتِحانِ

 وَ لَمَّةِ الشَّیْطانِ

بِعَظَمَتِکَ الَّتى لا یَشُوبُها وَلَعُ نَفْسٍ بِتَفْتینٍ

وَ لا وارِدُ طَیْفٍ بِتَظْنینِ

وَلا یَلُمُّ بِها فَرَحٌ

حَتّى تَقْلِبَنى اِلَیْکَ بِاِرادَتِکَ غَیْرَ ظَنینٍ

 وَلامَظْنُونٍ وَلا مُرابٍ وَ لا مُرْتابٍ

اِنَّکَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ
خدایا هر که جاى گرفت به جایگاهى،پس تویى جایگاه من، و هر که پناه گرفت به پناهگاهى،پس تویى پناهگاه من،خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و فریادم را بشنو،و دعایم را اجابت کن،و بازگشتم،و اقامتگاهم را نزد خود قرار ده،و مرا در آزمونم،از ساقطشدن در آزمایش و پیوستن به یاران‏شیطان پاسم بدار،به حق عظمتت که با آن طمع شخصى به فتنه‏گرى در نیامیزد،و نه درآید به آن خاطره خوابى با بدگمانى،و نه تماس گیرد با آن شادى بیرون از حد،تا مرا با اراده‏ات به سوى خود باز مى‏گردانیظ نه متهم و نه مظنون،نه بدگمان و نه مشکوک‏ به درستى که تو مهربان‏ترین مهربانانى.
سیّد ابن طاووس قنوتهاى ائمه را در کتاب«مهج الدعوات»گرد آورده،چون‏طولانى بودند،من به همین یک قنوت اکتفا کردم.

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

دعاى حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله و سلّم است:که امان از جنّ و انس مى‏باشد:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 لا اِلهَ اِلا اللَّهُ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ

ما شآءَ اللَّهُ کانَ وَ مالَمْ یَشَاْ لَمْ یَکُنْ

 اَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ عَلى کُلِّشَیْئٍ قَدیرٌ

وَ اَنَّ اللَّهَ قَدْ اَحاطَ بِکُلِّ شَیْئٍ عِلْماً

 اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ نَفْسى

 وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دآبّةٍ اَنْتَ اخِذٌ بِناصِیَتِها

اِنَّ رَبّى عَلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ 
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است،معبودى جز خدا نیسد،بر او توکلّ کردم و او پروردگار عرش بزرگ است،آنچه‏خدا خواست شد،و آنچه نخواست نشد،گواهى مى‏دهم که خدا بر هر چیز تواناست.و در دانش به همه‏چیز احاطه دارد،خدایا به تو پناه مى‏آورم از شرّ خودم و از شر هر جبنده‏اى که تو گیرنده مهارش هستى، به درستى که پروردگارم بر راه استوار است

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

دعاى به تجربه آمده:از انس روایت شده:رسول خدا صلى اللّه علیه و آله و سلّم فرمود:هرکه این دعا را در هر صبح و شام بخواند،حق تعالى‏چهار فرشته بر او بگمارد،که او را از پیش‏رو و پشت سر و جانب راست و طرف چپ حفظ کنند،و در امان خداى عزّ و جلّ باشد،و اگر آفریدگان از جنّ و انس بکوشند که بر او زیاین برسانند توفیق نیابند،و آن دعا این است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

بِسْمِ اللَّهِ خَیْرِ الاَْسْماءِ

بِسْمِ اللَّهِ رَبِّ الاَْرْضِ وَ السَّمآءِ

بِسْمِ اللَّهِ الَّذى لایَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ سَمُّ وَلا دآءٌ

بِسْمِ اللَّهِ اَصْبَحْتُ وَ عَلَى اللَّهِ تَوَکَّلْتُ

 بِسْمِ اللَّهِ عَلى قَلْبى وَ نَفْسى

بِسْمِ اللَّهِ عَلى دینى وَ عَقْلى

بِسْمِ اللَّهِ عَلى اَهْلى وَ مالى

بِسْمِ اللَّهِ عَلى ما اَعْطانى رَبّى

بِسْمِ اللَّهِ الَّذى لایَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَىْءٌ فِى الاَْرْضِ وَ لا فِى السَّماءِ

 وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ

اَللَّهُ اَللَّهُ رَبّى لا اُشْرِکُ بِهِ شَیْئاً

اَللَّهُ اَکْبَرُ اَللَّهُ اَکْبَرُ وَ اَعَزُّ وَ اَجَلُّ مِمّا اَخافُ وَ اَحْذَرُ عَزَّ جارُکَ وَ جَلَّ ثَناؤُکَ وَلا اِلهَ غَیْرُکَ

اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ نَفْسى

وَ منْ شَرِّ کُلِّ سُلْطانٍ شَدیدٍ

وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ شَیْطانٍ مَریدٍ

وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ جَبّارٍ عَنیدٍ

وَ مِنْ شَرِّ قَضآءِ السّوُءِ

وَ مِنْ کُلِّ دابَّةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّکَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ

وَ اَنْتَ عَلى کُلِّشَىْءٍ حَفیظٌ

اِنَّ وَلِیِّىَ اللَّهُ الَّذى نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّى الصّالِحینَ

فَاِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِىَ اللَّهُ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است،به نام خدا بهترین نامها،به نام خدا پروردگار زمین و آسمان،به نام خدا که‏سمّى و دردى با نامش زیان نمى‏رساند،به نام خدا صبح کردم،و بر خدا توکلّ نمودم،به نام‏خدا بر دل و جانم،به نام خدا بر دین و عقلم،به نام خدا بر خاندان و دارایى‏ام‏به نام خدا بر آنچه پروردگارم به من بخشید،به نام خدا که نامش چیزى در زمین و آسمان زیان نمى‏رساند،و او شنواى داناست،خدا خدا پروردگار من است چیزى را شریک او نسازم،خدا بزرگتر است.خدا بزرگتر است‏و عزیزتر و عظیم‏تر از آنچه مى‏ترسم و پرهیز مى‏کنم،عزیز است پناهنده‏ات،بزرگ است ثنایت،و معبودى جز تو نیست،خدایا من‏به تو پناه مى‏آورم،از شرّ خودم،و از شرّ هر سلطان سرسخت،و از شرّ هر شیطان ستمگر، و از شرّ هر سرکش لجباز،و از شرّ هر پیش‏آمد بد،و از شرّ هر جنبنده‏اى که تو گیرنده مهارش هستى، به درستى که تو بر راه استوارى،و بر هرچیز نگهبانى،به حق سرپرست من خداست که قرآن را نازل کرد، و او شایستگان را سرپرستى مى‏کند،پس اگر روى بگردانند بگو:خدا مرا بس است،معبودى جز او نیست،بر او توکلّ کردم،و او پروردگار عرش عظیم است.

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

دعاى حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله و سلّم:
اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِکَ اَنْ اَفْتَقِرَ فى غِناکَ

اَوْ اَضِلَّ فى هُداکَ

اَوْ اَذِلَّ فى عَزِّکَ

اَوْ اُضامَ فى سُلْطانِکَ

اَوْ اُضْطَهَدَ وَالاَمْرُ اِلَیْکَ

اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُبِکَ اَنْ اَقُولَ زُوراً

 اَوْ اَغْشى فُجُوراً

اَوْ اَکُونَ بِکَ مَغْرُوراً
خدایا به تو پناه مى‏آورم از این که نیازمند شوم در سایه بى‏نیازى‏تو،یا گمراه شوم در کنار هدایت تو،یا خوار شوم در جنب عزّت تو،یا مظلوم واقع شوم در سایه سلطنت تو،یا پایمال شوم و کار مربوط به توست،خدایا به تو پناه مى‏آورم از این که زور بگویم،یا در بدکارى فرو روم یا در برابر تو مغرور گردم.

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

سیّد ابن طاووس،در کتاب مهج الدّعوات،از سعید بن ابى الفتح قمى،ساکن در شهر واسط،نقل کرده:مرا بیمارى عظیمى‏بود،که طبیبان از علاجش عاجز بودند،پدرم مرا به دار الشفاء برد،و طبیبان و ساعور را که پیشرو مسیحیان در طب بود،براى معالجه‏من گرد آورد،آنان اندیشه کردند،و گفتند:این بیمارى را کسى غیر خدا نمى‏تواند علاج کند،از این سخن شکسته دل،و غمناک‏شدم،کتابى از کتابهاى پدرم را برداشتم،که چیزى از آن را مطالعه کنم،در پشت آن کتاب این نوشته را دیدم:از حضرت‏صادق علیه السّلام روایت شده:پیامبر صلّى اللّه علیه و آله فرمود:هرکه دچار مرضى باشد،پس از نماز صبح چهل بار بگوید:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

اَلْحَمُدلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ

حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ

 تَبارَکَ اللَّهُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ

وَلا حَوْلَ وَلاقُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است،ستایش خداى را پروردگار جهانیان،خدا ما را بس است،و چه نیکو وکیلى است، پاک و منزّه است خدا،بهترین آفریدگان،و جنبش و نیرویى نیست جز به خداى والاى بزرگ.
و به موضع بیمارى بمالد از آن صحّت مى‏یابد،و حضرت عزّت او را شفا بخشد،من صبر کردم،چون صبح شد،فریضه را بجا آوردم،و چهل‏بار این دعا را خواندم،و با دست خود بر آن موضع مالیدم،در نتیجه خداى تعالى آن بیمارى را از من برطرف کرد،ولى‏مى‏ترسیدم مبادا بیمارى بازگردد،تا سه روز به انتظار بودم بازنگشت،پس از آن پدرم را از این واقعه باخبر ساختم‏شکر خدا کرد،و براى یکى از اطبّا که اهل کتاب بود نقل کرد،آن طبیب نزد من آمد،و دید بیمارى برطرف شده،در همان‏حال مسلمان شد،و کلمه شهادت اشهد ان لا اله الاّ اللّه و اشهد انّ محمّد رسول اللّه گفت،و اسلامش نیکو گردید.

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

شیخ کفعمى در کتاب«مصباح»فرموده:هرگاه در تو مرضى باشد،به موضع سجده خود دست بکش،و آن را پس از نماز واجب‏هفت مرتبه بر آن موضع بمال و بگو:
یا مَنْ کَبَسَ الاَْرْضَ عَلَى الْمآءِ

 وَ سَدَّ الْهَوآءَ بِالسَّمآءِ

وَاخْتارَ لِنَفْسِهِ اَحْسَنَ الاَْسْمآءِ

صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

وَافْعَلْ بى کَذا وَ کَذا

وَ ارْزُقْنى وَ عافِنى مِنْ کَذا وَ کَذا 
اى که زمین را بر آب فشرد،و هوا را به‏آسمان بست،و بهترین نامها را براى خویش برگزید،بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و با من چنین‏وچنان کن‏و روزى‏ام ده،و سالمم بدار از چنین‏وچنان.

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

روایت شده:هر مؤمنى هر بیمارى و دردى بیابد،با دست به موضع درد بمالد و با خلوص نیّت این آیه را بگوید:
وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفآءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ

 وَلا یَزیدُ الظّالِمینَ اِلاّ خَساراً
و نازل مى‏کنیم از قرآن،چیزى‏که من براى اهل ایمان شفا و رحمت است،و ستمگران را جز خسارت نیفزاید.
هر دردى که باشد،از آن عافیت یابد،و مصداق این واقعیت در خود آیه است که فرموده:شفاء و رحمة للمؤمنین‏

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

هرکه بعدازنماز صبح

(جمعه وغیرجمعه)

بگوید:

اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم

نمیردتاحضرت قائم علی السلام رادریابد

وهرکه صدمرتبه بخواند حق تعالی شصت حاجتش رابرآورد سی  ازحاجات دنیا وسی ازحاجات آخرت

منبع:مفاتیح الجنان

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش


شیخ کلینی "ره" به نقل ازامام صادق علیه السلام:

هرکه بعدازنمازصبح ومغرب هفت مرتبه بگوید:

بسم الله الرحمن الرحیم

لاحول ولاقوة الابالله العلی العظیم

حق تعالی دفع کندازاو هفتادبلا

که آسانترین آنها:باد،پیسی ودیوانگی باشد

واگربدبخت وشقی باشد آن راپاک کنند واز اسعدا وخوشبختان اورا می نویسند.(الله اکبر...)

منبع: مفاتیح الجنان

دریافت سایردعاهای کوتاه واثربخش

قالَ النَّبیُّ الأعْظَمُ صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَآلِهِ:

مَنْ صَلَّی عَلَیَّ مَرَّۀً فَتَحَ اللهُ عَلیهِ باباً مِن العافِیَۀِ

پیامبر بزرگوار اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:

هر که یک مرتبه بر من صلوات فرستد، حق‌تعالی دری از سلامتی و عافیت [دین و دنیا] را بر وی بگشاید.

جامع الأخبار: 153، بحار الأنوار91: 63، مستدرک وسائل الشیعۀ5: 333، جامع أحادیث الشیعۀ15 :474، میزان الحکمۀ3: 2022 .

سایرمطالب درباره صلوات


قالَ رَسولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَآلِهِ:

مَنْ صَلَّی عَلَیَّ کُلَّ یُومٍ ثَلاثَ مَرّاتٍ وَفِی کُلِّ لَیْلَۀٍ ثَلاثَ مَرّاتٍ حُبّاً لِی وَشُوقَاً إلَِیَّ کانَ حَقّاً عَلی اللهِ عَزَّوَجَلَّ أنْ یَغْفِرَ لَه ذُنُوبَه تِلکَ اللیلۀَ وَذلکَ الیومَ.ّ

پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:

هر که از روی محبت و دوستی نسبت به من، هر روز سه مرتبه و هر شب سه مرتبه صلوات فرستد، خداوند بر خود لازم نموده است که از گناهان آن شب و روز او درگذرد.

الدعوات: 90، بحارالأنوار91: 70، مستدرک وسائل الشیعۀ5 :331، منازل الآخرۀ: 203 .


قالَ النَّبیُّ صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَآلِهِ:

إنَّ الشَّیطانَ اثنانِ: شَیطانُ الجِنِّ وَ یُبَعَّدُ بـ" لاحُولَ وَلاقُوَّۀَ إلاّ بِاللهِ العَلِّی العَظِیمِ"، وَشِیطانُ الإنْسِ وَیُبَعَّدُ بِالصَّلاۀِ عَلیَ النَّبیِّ وَآلِهِ.

رسول خدا صلوات الله علیه و آله فرمودند:

شیاطین دو گروه‌اند؛ شیاطین جنّی که با ذکر "لاحُولَ وَلاقُوَّۀ إلاّ بِاللهِ العَلِّی العَظِیمِ" رانده میشوند، و شیاطین انسی که با صلوات بر محمّد و آل محمّد [شر و آزارشان] از شخص دور میشود.

بحار الأنوار92: 136، مستدرک وسائل الشیعۀ5: 342، جامع أحادیث الشیعۀ15: 464 ،

قال الصّادقُ علیه السَّلام:

مَنْ صَلَّی عَلی النَّبیِّ وَآلِه مَرَّةً واحِدَةً بِنِیَّةٍٍٍٍٍ وَ إخْلاصٍ مِنْ قَلبِهِ قَضَی اللهُ لَه مائَةَ حاجَةٍ؛ منها ثلاثونَ للدُّنیا وَسَبْعُونَ للآخِرَةِ .

حضرت صادق علیه السلام فرمودند:

کسی که یک مرتبه با نیّت [پاک و پسندیده] و با اخلاص کامل صلوات بر پیامبر و خاندان گرامیشان بفرستد، خدای متعال یکصد حاجت او را برآورده می‌کند: سی حاجت از حوائج دنیا، و هفتاد حاجت از حوائج آخرتش را.

الدعوات: 89، بحارالأنوار91: 70، مستدرک وسائل الشیعه5: 331 .

قالَ مُولانا الصّادقُ علیه السلام لصباحِ بنِ سَیّابِة:

ألا أعَلِّمُکَ شَیْئاً یَقِی اللهُ بهِ وَجْهَکَ مِن حَرِّ جَهَنَّمَ؟ قالَ، قلتُ: بَلی، قالَ: قُلْ بَعدَ الفَجْرِ:"أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ" مائةَ مَرَّةٍ یقَی اللهُ به وَجْهَکَ مِنْ حَرِّ جَهَنَّمَ.

حضرت صادق علیه السلام به صَباح بن سیّابِه فرمودند:

آیا می‌خواهی به تو دعایی بیاموزم که خدای متعال به برکت آن، چهره تو را از حرارتِ آتش جهنم نگه دارد؟ صَباح گوید: به حضرت عرض کردم: آری. حضرت فرمودند: بعد از سپیده‌دم صد مرتبه بگو: "أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ" خداوند به برکت این ذکر، تو را از آتش جهنم حفظ خواهدکرد

ثواب الأعمال: 155، جامع الأخبار: 159، المحتضر:76، وسائل الشیعة6: 479، بحار الأنوار83: 135، 91: 58 و 65، جامع أحادیث الشیعه5: 337 .


قال الصّادقُ علیه السلام:

إذا دعا أحَدُکُم فَلْیَبْدَأ باِلصَّلاةِ علی النَّبیِّ صَلیَّ اللهُ علیه وآلهِ؛ فإنَّ الصَّلاةَ علی النَّبیِّ صَلیَّ اللهُ علیه وآله مَقْبُولَةٌ وَلَمْ یَکُن اللهُ لِیَقْبَلَ بَعضَ الدُّعاءِ وَیَرُدَّ بَعضاً.

حضرت صادق علیه السلام فرمودند:

هرگاه کسی از شما دست به دعا برداشت، پس دعایش را با صلوات آغاز نماید؛ زیرا صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله دعایی پذیرفته شده است و خدای متعال برتر از آن است که بخشی از دعا را قبول کرده و بخش دیگر از آن را ردّ نماید.

أمالی (شیخ طوسی رحمه الله): 172، وسائل الشیعة7: 96، بحارالأنوار91 :53، جامع أحادیث الشیعه15: 239 .

قال أبو عبدِ الله أو أبو جعفر علیهما السلام:

أثقَلُ ما یُوضَعُ فی المیزانِ یَومَ القیامةِ، الصَّلاةُ علی مُحمَّدٍ وَ(علی) أهلِ بِیتِه.

حضرت باقر و یا حضرت صادق علیهما السلاممیفرمایند:

سنگین‌ترین عملی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می‌شود، صلوات بر محمد و اهلبیت گرامی ایشان علیهم السلام میباشد.

قرب الأسناد: 15، وسائل الشیعة7: 197، بحار الأنوار91: 49، ریاض السالکین1: 426، جامع أحادیث الشیعة15: 62، مستدرک سفینۀ البحار6: 367، میزان الحکمۀ2: 1662.

قالَ عبیدُ الله بنُ عَبدُ اللهِ الدِّهقانُ، دَخَلْتُ عَلی أبی الحَسَنِ الرِّضا علیه السلام فقالَ لِی:

ما مَعنی قُولِهِ ]وَ ذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّی[؟ قُلْتُ: کُلَّما ذَکَرَ اسمَ رَبِّهِ قامَ فَصَلَّی، فَقالَ لِی: لَقَدْ کَلَّفَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ هذا شَطَطاً، فَقُلْتُ: جُعِلْتُ فِداکَ، فَکَیفَ هُو؟ فَقالَ: کُلَّما ذَکَرَ اسْمِ رَبِّهِ، صَلَّی عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ.

عبید الله بن عبد الله دهقان گوید: خدمت حضرت رضا علیه السلام رسیدم، حضرت از معنی آیه"وَ ذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّی" پرسیدند؟ گفتم: یعنی: هرگاه خدای متعال را بخاطر آورد، برخاست و نماز خوانَد. حضرت فرمودند: در این صورت حقتعالی بندهاش را به سختی انداخته است. عرض کردم: فدای شما شوم، پس معنی این آیه چیست؟ حضرت فرمودند: هرگاه خدای متعال را یاد کند، بر محمد و آل محمد علیهم السلام صلوات فرستد.

أصول کافی2: 494، تفسیر الصافی 5 :318، تفسیر الأصفی2: 1434، وسائل الشیعۀ7: 201، تفسیر نورالثقلین5: 556، جامع أحادیث الشیعۀ15 :491 .

رَوی قُطبُ الدِّین الرّاوندِی فی لُبُّ اللُّبابِ:

 أنَّ ]العَمَلَ الصَّالِحَ[ هُوَ قُولُ"اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ"

مرحوم قطب الدّین راوندی در کتاب لُب اللُّباب روایت کرده است:

(یکی از مصادیق) عمل صالح، ذکر "اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ" میباشد.

هُوَ الَّذِی یُصَلِّی عَلَیْکُمْ وَمَلَائِکَتُهُ لِیُخْرِجَکُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ

وَکَانَ بِالْمُؤْمِنِینَ رَحِیمًا

اوست که خود و فرشتگانش بر شما درود مى‏فرستند تا شما را از تاریکى به روشنى برد، زیرا خداوند با مؤمنان مهربان است‏.

عنوان: نظرمهاجرانی ازمخالفین نظام جمهوری اسلامی درمورد ایت الله خامنه ای
حجم: 331 کیلوبایت
->