منوی یک رستوران به منزله فهرست اقلام تولیدی آن است و بازتابی از استراتژیهای کسب و کار به شمار میرود.گوردون رمزی ثروتمندترین آشپزجهان،در مثال خود از رستورانهایی یاد میکند که به اشتباه سبد محصولات خود ر با غذاهای متعددی لبریز میکنند. او به عنوان نمونه رستوران هندی را مثال میزند که بیش از 150 نوع غذا عرضه میکند، حال آنکه طبق نظر او این منو باید به حداکثر 12 غذا محدود شود.

محدود بودن منو نه تنها انتخاب مشتری را تسریع کرده و آن را سهل میکند، بلکه تأمین مایحتاج  و آماده سازی غذا را سرعت میبخشد و نتیجه آن کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت و سرعت خدمت رسانی است که معنای آن سودآوری بالاتر است. گوردون توضیح میدهد که کسب و کارهایی که اقدامات متعدد و غیرهمسانی را انجام میدهند، نمیتوانند شاخص و  چشمگیر باشند. حال آنکه شاخص بودن آن چیزی است که کسب و کارها بدان نیاز مبرم دارند. 
حالا با پاسخ دادن به این سوال، درک بهتری از مطلب فوق خواهید داشت:
"زوائد قابل حذف کسب و کارتان کدام است؟"